W 2016 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego osiągnął rekordowy poziom 1 253 mln zł, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu z 2015 rokiem. W minionym roku Bank umocnił pozycję w rynku kredytów. W 2016 roku wartość kredytów udzielonych przez ING polskim firmom i klientom indywidualnym wzrosła o 13% do 78,6 mld zł. Nowoczesne systemy bankowości internetowej i mobilnej oraz rozwiązania ułatwiające obsługę w sposób zdalny pozwalają lepiej i efektywniej obsługiwać rosnącą liczbę klientów – na koniec roku ING posiadał 4,3 mln klientów detalicznych oraz 48,4 tys. klientów korporacyjnych. To odpowiednio o 256 tys. i 6 tys. więcej niż na koniec 2015 roku.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego w 2016 roku:
- przychody ogółem wzrosły o 14% do 4 325 mln zł,
- koszty ogółem spadły o 3% do 2 099 mln zł,
- wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 37% do 2 225 mln zł,
- zysk brutto wzrósł o 18% do 1 645 mln zł,
- zysk netto wzrósł o 11% do 1 253 mln zł,
- zwrot z kapitału (ROE) wzrósł do poziomu 11,7% z 11% przed rokiem,
- wskaźnik koszty/dochody obniżył się do 48,5% z 57,1% przez rokiem,
- udział kredytów zagrożonych wyniósł 2,6% w porównaniu ze średnią dla banków w wysokości 6,3%,
- łączny współczynnik kapitałowy wyniósł 14,7%.
- Miniony rok to czas dużych wyzwań na rynku bankowym. Wraz ze zmieniającym się otoczeniem regulacyjnym i makroekonomicznym obserwujemy zmieniające się oczekiwania i nawyki naszych klientów. Chcąc im sprostać kładziemy nacisk na automatyzację naszych procesów i digitalizację oferty. W sposób ciągły optymalizujemy naszą infrastrukturę, poszukujemy nowych modeli współpracy z dostawcami, wykorzystujemy rozwiązania e-Administracji. Jednocześnie zmieniamy sposób pracy wewnątrz banku - stosujemy podejście Agile oraz nową metodologię pracy nad projektami. Takie podejście pozwala nam szybko i elastycznie tworzyć nowe rozwiązania lub doskonalić obecne usługi – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego
- Zaoferowany przez nas w zeszłym roku nowy system bankowości internetowej i mobilnej oraz rozwiązania ułatwiające obsługę w sposób zdalny pozytywnie wpływają na jakość i efektywność naszego działania. To pozytywnie wpływa na liczbę pozyskiwanych przez nas klientów - na koniec 2016 roku obsługiwaliśmy 4,3 mln klientów detalicznych oraz 48,4 tys. podmiotów korporacyjnych. To odpowiednio o 256 tys. i 6 tys. więcej niż na koniec 2015 roku. Warto zaznaczyć, że 2,1 tys. z ok. 10,5 tys. nowo pozyskanych firm nawiązało z nami współpracę w sposób zdalny – dodał B. Bartkiewicz.
- Miniony rok był okresem aktywnego finansowania polskich firm i klientów indywidualnych. Po raz kolejny umocniliśmy udział w rynku osiągając szybszy wzrost kredytów niż inne banki – w segmencie korporacyjnym osiągnęliśmy udział w wysokości 10,5%, a detalicznym 5%. W sumie w 2016 roku wartość kredytów osiągnęła poziom 78,6 mld zł, to o 13% więcej niż przed rokiem. Najszybciej przyrastały kredyty gotówkowe, których nowa sprzedaż wzrosła o 28% - już ok. 43% z nich jest udzielanych przez internet. Dobre wyniki osiągnęliśmy w przypadku kredytów hipotecznych – posiadamy 14% udziału w sprzedaży, co daje nam trzecią pozycję wśród banków. Obecnie, po okresie pilotażu, przygotowujemy zdalny proces udzielania kredytów hipotecznych – remote advisory. Natomiast po stronie korporacyjnej zanotowaliśmy szybki 14-proc. akcji kredytowej w segmencie średnich i dużych firm. Uczestniczyliśmy w największych transakcjach, jak choćby udział przy transakcji przejęcia Allegro i Ceneo o łącznej wartości 3,3 mld USD – powiedział prezes ING Banku Śląskiego.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w 2016 roku:
- wzrost wartości kredytów o 13% do 78 569 mln zł,
- wzrost wartości depozytów o 9% do 94 689 mln zł,
- wzrost liczby nowych klientów detalicznych o 422 tys. - łączna liczba klientów osiągnęła poziom 4,27 mln,
- wzrost liczby nowych klientów korporacyjnych o 10,5 tys. do 48,4 tys.
- wzrost liczby rachunków bieżących o 215 tys. do 3 021 tys.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://blog.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/cyfryzacja-wspiera-strategie-ing